Sweet

Jag går in på Seven eleven eftersom det är tio minuter kvar tills Roslagsbanan går.
I kassakön hör jag ett gäng komma in genom dörren bakom mig. De pratar ganska högt och jag hör en röst jag känner igen. Vänder mig om, ser en rygg. I svart jacka och halsduk, blont spretigt hår, inte väldigt lång.
De fem personerna går in mot bankomaten längst in i affären. Han vänder sig om för att prata med killen bakom honom. Jag ser hans ansikte och inser att det är han.
Han som fick mig att känna så otroligt många konstiga känslor på en gång. Han jag saknade så mycket att jag grät i nästan en hel vecka.
Det är tre år sedan och här står han nu, tio meter ifrån mig.
Jag känner ingenting. Går mot utgången och kollar en sista gång innan jag öppnar dörren och lämnar butiken. Leendes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0