Jag är trött, måste sova.

”Snart ska jag gå och sova.” tänkte hon när klockan var åtta.
Klockan blev nio.
”Nu ska jag stänga av datorn så att jag kan sova.”
Fastnade vid Facebook. Klockan blev tio.
”Nu går jag till Vanadis och sover.”
Gick till Vanadis, drack pepsi. Framför datorn..
”Nu drar jag igång en film så att jag kan sova.”
Hittade en intetsägande blogg. Läste nästan hela.
”Nu är jag snart väldigt övertrött.”
Klockan blev tolv. Klockan blev ännu mer.
”Nu borstar jag tänderna. Sen måste jag sova.”
Gick till sängen. Tog med datorn. Ställde tillslut ifrån mig datorn.
”Jag måste nog kolla twitter i telefonen.”

Vad hände med disciplinen liksom? I vanliga fall är det inte alls så här. Det är som om datorn ba:
”Nej hon ska vara vaken i några timmar till, det är den modellen ikväll. Nu slänger jag fram en intressant länk som hon måste klicka sig vidare från. Haha, fan va lätt det här är. Jag slänger fram en till. Ha! Hon gör samma misstag igen, det här är FÖR enkelt. Jag har inte haft så här roligt på länge.”

(Jag brukar faktiskt inte fastna vid datorn,
speciellt inte på grund av bloggar eller Facebook.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0