Premiär

Var hos tandläkaren idag för att kolla upp den där visdomstanden som gör så förbannat ont. Tandläkaren gräver runt lite i munnen och petar med en vass sak. Hon tycker att det ska blöda mer än vad det gör.

- Nu vill jag att det ska blöda riktigt mycket, säger hon och tillägger snabbt,
- Eller alltså, nu lät jag ju som en psykopat eller nåt. Men saken är den att det är bra om det blöder. Då är det som det ska.

Det blödde riktigt mycket tillslut och hon var nöjd. Jag också eftersom det tydligen var jättebra.

Var till Romme Alpin med Daniel idag också. Riktigt härligt var det! När man var nere vid liften sken solen och snön från snökanonerna syntes som små rökmoln här och där längre upp i backen.
När man kom en bit upp så såg man absolut ingenting eftersom det var så mycket snörök. Man såg inte ens liftkorgen framför. Det enda man såg var linan som gick från korgen vi satt i som försvann ut i den vita röken. Då och då mötte man en korg som var på väg ner som kom fram ur röken för att sedan försvinna. Det var som om det var kväll och solen var på väg ner.
Man såg inte mycket den första biten av backen, men efter ett tag blev röken tunnare och man såg skogen mitt emot. Sen kom man ner sista biten och då sken solen igen. Det var som två olika världar och det var vackert. Riktigt vackert.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0