Romme, Gruckel och 2010

Var till Romme idag med Daniel, Jesper och Tim. Det var trevligt men ååh så ont det gjorde i min ej så funktionabla fot. Nu vet jag också vad det var som hände med den.. Men det var jag för full för att fatta när det hände. Inte okej.

Sara var hit idag och jag blev försäkrad om att jag inte gjorde vad hon trodde att jag gjorde i helgen. Phew!
Emma var också här och tillsammans drack vi svartvinbärste och pratade på om helgen, minnena, luckorna och en massa annat man kan prata om. Det var mysigt.

En kul grej man kan göra innan nyår är att skriva ner en lista med punkter där man beskriver hur ens liv ser ut nästa nyår. En ännu roligare grej är att läsa den listan efter de där tolv månaderna.

Jag kan visa ett exempel på vad man skulle kunna skriva..
- Jag har hittat mitt livs kärlek
- Jag bor inte längre ensam (se ovan)
- Jag har jobbat, fått löneförhöjning och är nu på god väg till ekonomiskt oberoende
- Jag har köpt en ny bil
- Jag har slutat röka...
...och så vidare. Man får skriva precis vad man vill och precis hur mycket man vill.

Jag och Emma gjorde det i december 2007 och när vi läste dom ett år senare var det i alla fall några saker som stämde som stämde. Jag tyckte att det var jätteroligt men Emma ville inte göra någon ny lista för 2009. I år har vi alltså inga listor att läsa, däremot skrev vi nya idag som vi får läsa om ett år. Längtar redan tills vi får läsa dom där och jämföra med hur det egentligen ligger till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0