[ ehn yood-gewbss-taw-tah ]

Imorse gick jag upp kl 8.30. Det är inte dåligt för en Bojfeldt!
Fast detta tidiga uppvaknande hade ju en anledning också... Det var nämligen mina små kusiner som hade skolavslutning i Torsångs kyrka. Den äldsta, Vilma, sjöng "Vem kan segla" med en annan tjej i hennes klass. Kompade blev dom av Klas (hennes pappa, min morbror) på orgel. Dom var jätteduktiga :)

Senare på dagen hade mamma kalas. Hon har nu levt i 42 år. Börjar ju bli gammal haha! Vi käkade 2 sorters tårtor, smörgåstårta (från Torsångs café såklart. Yummy!) och marsipantårta (som mormor bakat). Men jag hade hellre käkat mormors jordgubbstårta, för det är nog världens godaste tårta :D

image21
Svenska för nybörjare:

a strawberry cake - en jordgubbstårta [ ehn yood-gewbss-taw-tah ] :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0