ja tack, hjärna.

Igår hade jag någon timme över och hamnade framför tv:n. Vi har inte så många kanaler här, vilket oftast är rätt skönt. Ju fler kanaler jag har desto lättare har jag för att fastna i soffan lite för länge..

Kollade på Vetenskapens värld som den här gången handlade om människans hjärna. Jag är en sån som älskar att läsa om människans anatomi och fysiologi och satt och förundrades över precis allt de berättade om. Mycket visste jag sedan tidigare, men ändå kan jag inte låta bli att bli sjukt imponerad av hur kroppen fungerar.
Till exempel hur ett litet barns hjärna kan koppla om sina nervbanor så pass mycket att den tillslut klarar sig med bara ena hjärnhalvan. Eller att en blind man kan klättra i berg genom att få synintryck med hjälp av tungan.
Jag är väldigt svag för sådana program. Kanske borde lägga till titeln "hobbybiolog" i mitt nästa CV?

Här kan du se programmet. Galet intressant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0