En väl inarbetad ursäkt.

Runt tre vaknar jag i min säng och det är sjukt varmt. Jag sov i mjukisbyxorna eftersom jag frös så mycket när jag gick och la mig igår. Igår vid kvart över sju, alltså idag egentligen när man tänker efter.

Borde duscha men gör det inte, orkar inte än. Tar ett par knäckemackor till frukost så länge.
Installerar nästan 30 datorer (packar upp, kopplar in, kör igång, ändrar inställningar, packar ihop, börjar om). Gör en ceasar sallad, kollar på klockan och ser att den är nio.
Ännu en söndag som förvandlats till ingenting.

Även om början på söndagarna, första tre-fyra timmarna, brukar vara väldigt roliga så går det snabbt över till seghet blandat med rastlöshet när man vaknar. Men eftersom det är så har man ju alltid en ursäkt som folk (för det mesta) har förståelse för. Till exempel om man bara vill sitta inne hela dagen och kolla på film eller repriser på tv. Helt okej.
Eller om man vill käka hämtmat fastän det är mycket billigare att bara slänga ihop något av det som redan finns. Det gör inget.
Man kanske känner för att prata i telefon i flera timmar för att återigen få uppleva gårdagen, bara för ett litet tag. Inget konstigt med det.

Man får vara hur monoton man vill och det är helt okej. Söndagar är ju egentligen ganska bra dagar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0