Vad skulle han göra utan oss?

Det finns en stor fördel med att se filmer på DVD. Man kan pausa filmen. Man kan pausa flera gånger i en film för att den inte ska ta slut lika fort. Dessa stopp är tillfällen då man t.ex äter, går på toa, hämtar dricka, svarar i telefon eller spelar gitarr. Idag såg jag en film tillsammans med resten av familjen. Följande dialog ägde rum i en sk. matpaus...

Pappa: Ååh vad mätt jag blev av den där kycklingen. Magen står i fyra hörn.
Jag: Jag är hungrig jämt! Det går liksom aldrig över...
Pappa: Du kanske har binnikemask?
Jag: Haha ja det kanske jag har!
Pappa: Så länge du inte äter för två är det ju lugnt.
Jag: För två...? Jaha du menar så...
Pappa: Eller alltså, det blir ju roligt när det är dax för det. Kanske inte just nu bara... Det är ju knappt så att jag själv är redo att skaffa barn än.
Jag: Ja det är väl tur att du har mig och Tim att öva på tills det är dax då...
Mamma: Ja precis. Tills det är dax att skaffa en riktig familj...
Pappa: Ja, vad skulle jag göra utan er??

Kommentarer
Postat av: Emma

Hahahahaha! Det var nog det roligaste jag hört idag! Och det som är mest komiskt är att ett likande samtal inte ens gör mig förvånad när det är din familj det pratas om.

2009-01-23 @ 22:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0