Helgen är över

Helgen har varit helt underbar. Det har käkats på Coco Thai med Sandra. En av servitörerna fick syn på min väska när vi skulle gå;                 'Vilken stor väska du har. Då måste du ha mycket pengar i den'
Senare på eftermiddagen, efter att jag och Sandra kollat priset på flygbiljetter till USA och vandrat runt på kupolen en sväng, så kom Sabrina och Sanna hem till mig. Sugna på pannkakor var vi, så jag letade reda på ett recept på internet. Dom blev gudomligt goda! Du hittar receptet här. Anledningen till att alla tre träffades på samma plats vid samma tidpunkt var dock inte att käka pannkakor. Inte den här gången i alla fall. Sabrina var i akut behov av en klippning (nej, så illa var det inte, men det är alltid kul med variation), så Sanna klippte henne. Jättefint blev det. Hon är duktig Sanna.

Lördagen blev en heldag med Sabrina. Vi shoppade loss på Lidl. Hemska tanke... Men roligt var det.
Det står en 9 årig tjej och kollar på filmhyllan. Jag och Sabrina går förbi henne i jakt på hårfärg, och vi pratar engelska med varandra för att göra den outhärdliga shoppingen på Lidl lite mera human och minst sagt komisk. Vi säger något i stil med 'How terribly sweet my dear friend, I would like one too. Hair color, no I do not know where to find it in this terrible shop' med finaste brittiska accent. Samtidigt går vi förbi den lilla tjejen. Hon tappar hakan totalt, och följer oss med blicken när vi fortsätter längre in i affären. Det såg ut på henne som att hon aldrig sett någon som pratar engelska förut. Den blicken skulle jag vilja se igen, för det såg så himlans kul ut! Jag kunde inte låta bli att skratta.
Hursomhelst, efter det var vi och käkade med Orvokki, Larsa och Oskari på Gylle Värdshus. Och lite senare åkte vi först till Bispberg, och sen hem till Sabrinas lägenhet. Vi drog ut och tog lite kort vid bl.a. tågstationen. Det var riktigt kul, men en del av korten blev lite grumliga. Jag redigerade ett av korten på Sabrina så att allt blev svartvitt förutom hennes röda jacka, och jag tycker att det blev as snyggt! Det är alltså bilden här nedanför...
Sabrina har föressten fått en egen kamera av Karin idag, så nu kommer det nog bli en hel del kort framöver. Wiiieee!


På söndagen var jag, Amanda och Emma iväg till Gyllevallen och kollade på Nöffens match. De spelade mot Avesta, och vann! Så duktiga så! Senare på kvällen kom alla hem till mig, och vi spelade Guitar Hero. En sväng ut på balkongen blev det också, för Amanda ville boxas. Hon ser kanske inte ut som en boxare, men hon kan alltid bli en. Isåfall skulle hon vinna pris för mest säregna boxningsstil. Det skulle Nöffen också om han fick för sig att börja haha.

Igår var det måndag, och jag tränade för första gången på ungefär två veckor. Det var riktigt skönt. Efter att vi tränat klart så hängde Sabrina med hem och sov över. Innan vi somnade kollade vi på I ditt ansikte, där de pratade om Gud. Efter det kom vi på en helt egen version av skapelseberättelsen, som faktiskt är 100 gånger bättre än alla andra. Men den får ni inte höra nu...

Det är lite av vad som hänt i helgen...


Kommentarer
Postat av: sabrina

Haha, jag tror jag dog några gånger om av skratt när jag läste detta. Vilken helg! Nog för att jag inte gillar nazi-willys, men den gången var rolig. Och angående skapelseberättelsen, den var nog bäst hittills... Haha. Du vet verkligen hur man ska pigga upp mig, vilket härligt inlägg! Danke Schön!

2008-09-17 @ 14:09:22
URL: http://katainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0