Flashbacks

Vaknade till P3 Bubbel idag. Det var något program som heter Doj-Dojs hotell. Det handlar om Doj-Dojs möten med olika hotellgäster. Så härliga uttryck!

"Rulla mig i konfetti och kalla mig glatt överraskad!"
                                       - Doj-Doj

"Släng mig nedför en slalombacke och kalla mig bestört!"
                                       - Doj-Doj

Sen spelade de Söndermarken med Lars Winnerbäck. Snacka om flashbacks från högstadiet! Det är nästan så man längtar tillbaka lite smått. Alla gånger man satt och lyssnade på Mikkis som spelade och sjöng helt underbart bra. Det var på den tiden Tempo fortfarande fanns på Jax, och man kunde köpa kyckling-curry mackor när skolmaten var äcklig. Okej, jag längtar nog inte tillbaka, men det var kul så länge det varade.

"Gråvita skyar
Tandläkarväder
Nån grävmaskin som sliter upp
en cykelväg vid fotbollsplan
Och nyponbuskar, nyponbuskar
Hela vägen nyponbuskar
ser jag när jag blundar och
nånstans där så blev jag den jag är nu
"
              - Lars Winnerbäck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0