Händelserik dag

Rubriken stämmer inte riktigt med verkligheten, men drömma får man väl göra...
Sitter och pluggar Fysik B så det sjunger om det. Men det går faktiskt bra, något jag absout inte trodde det skulle göra när jag började. Vi har prov på måndag och jag har inte pluggat så mycket innan. 'Skyll dig själv!' skulle min sexåriga kusin säga om hon såg mig nu. Ååh så rätt hon har! Det där med att plugga i tid är jag inte så bra på. Men nu har jag en hel lördag tillsammans med min vän Nexus Fysik B, så det ska nog vara helt lugnt. 

Uppgift 179:
Nina diskar. Vattnet strömmar ut ur kranen med hastigheten 3,2 m/s ner på en tallrik 42 cm längre ned. Vilken hastighet kommer vattnet att ha när det träffar tallriken?

Någon mer som kan räkna ut det? Jag kanske fixar ett facit i ett senare inlägg... Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Mats

Haha, jag har också den där tendensen att skjuta upp allting till absolut sista minuten. Undrar varför det är så? :)

2008-11-01 @ 16:10:35
URL: http://b-flatsblog.blogspot.com
Postat av: Sanne

Jag tror att man ibland har liiite för bra självförtroende... "Det där klarar jag, det tar ju inte så lång tid". Det är nog mitt problem i alla fall :P

2008-11-01 @ 20:02:59
URL: http://bojfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0