axplock är ett underligt ord.

TISDAG



För oss citycampers finns bara tre saker på packlistan: tält, stol och alkohol. Packlista för övriga finns här.

ONSDAG



Jag och Julia inledde festivalen med att lyssna på Per Holknekt, kika förbi hos Pugh Rogefeldt och sedan köa oss in till en naken nationalteater.



"Parry Hotter och hemligheternas campare".



Återupptäckte Paolo Nutini som jag inte hört på flera år. Såg dessutom att han är väldigt snygg.



Emma hittade en ny vän. Kanske var det han som hittade henne. Så här glada var de efter att ha torkat kebabsås från Emmas telefon och tröja. Höjdpunkten var när denna mystiska kille plötsligt håller fram elva kronor i handen och frågar "men du, ska vi inte dela en festis?". Det fattas en krona och det slutar med att de skiljs åt utan att ha intagit denna fantastiska dryck. Båda verkar nöjda ändå.

TORSDAG



I Blame Coco är mycket mindre och mycket tjejigare än jag trodde...



... men vi insåg snabbt att festivalbetyget skulle höjas från en tvåa till en trea när hennes konsert var slut. En av anledningarna var att hon spelade caesar.



Det kom några skurar på campingen så vi hoppade in i tälten. Här är Ida och Lovisa.



Jag och Clara blev sjukt glada över att vi fick använda tältet till mer än öl- och vinförvaring.
"Här skulle man ju nästan kunna bo."



I väntan på att det skulle sluta regna festar vi vidare i tälten. Jag sträckte nacken och Clara övade på att dricka öl liggandes. Det hela var mycket festligt.



David var lite som en sköldpadda i sitt trägårdstält. Här kollar han läget och rapporterar att det slutat regna.



Vi drog och kollade på Oskar Linnros som var väldigt bra.

FREDAG



Clara och jag röjde till Teddybears [teddybäärs]. Det var nästan obeskrivligt bra och de spelade en ny låt som finns på youtube. Den handlar om att det finns ett växande intresse för att odla sina egna grönsaker i Sverige.



I öltältet hittade vi en tjej som tatuerat in mitt namn på ryggen. Blev sjukt smickrad.



Maskinen var också väldigt bra. Grät lite när de körde kärlek vid sista ögonkastet.

LÖRDAG



Det var några bra konserter på lördagen också, men det som var finast var vårt avslutande av festivalen. Då när området hade stängt och allt gick mot sitt slut.



Vi fortsatte på campingen tills solen gick upp och natten blev till morgon. John fick inte fågelskit på tröjan, han lade sin langos där ett tag för att släppa förbi en kille som ville passera. Du hade gjort samma sak.



Klockan blev mer och mer. De som skulle med morgontåget lämnade sina camps för att gå mot tågstationen. Men vi citycampers stannade kvar.
Dessutom fick vi ett fint tillskott i vårt möblemang, en äkta ölarbänk från öltältet en bit bort.



Efter att ha dansat tillsammans med ett gäng bohemer i en korsning var det dax för en klassisk tävling: hundra meter tält.
John räknade ner, och sedan sprang ett tiotal personer rätt in bland tälten. Den som först kommer hundra meter vinner enligt de internationella reglerna. Och de ska man ju följa.
På slutet ramlade någon in i ett tält där det låg folk och sov. Efter några ursäkter och återupprättande av tältet var alla vänner igen, och tävlingen var över för den här gången.



06:55 påbörjar Clara avslutandet av festivalen med lite vätskeersättning.
09:00 lägger jag mig i min säng på balkongen efter att ha dansat framför spegeln i en timme. Anledning: "spellistan jag slängde ihop med de bästa låtarna från festivalen var ju så bra att jag måste provköra den."
Peace and love 2011 tog slut tillslut. Sammanlagt såg jag 23 spelningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0