...

På våran underbara skola får man låna bärbara datorer under hela skoltiden där.
Detta uppskattar vi elever väldigt mycket.
På våran underbara skola får man även ta hem datorerna efter skoltid.
Detta uppskattar vi också väldigt mycket.
På våran underbara skolas datorer får vi inte installera någonting.
Detta uppskattar ingen av oss elever...

"Sanne jag behöver prata med dig"
"Jaha?"
"Jo jag har fått ett mail från IT-avdelningen där det står att du försökt ladda ner och köra ett telefoni program"
"Men det har jag ju inte"
"Nehepp. Men det står så här. Sånt här är allvarligt, du vet att du kan bli av med din dator va?"
"Ja, och just därför laddar jag inte ner saker på skolans datorer. Maria kom och pratade med mig för ett tag sedan om exakt samma sak"
"Jaha, men då har hon alltså redan pratat med dig om det här?"
"Ja precis!"
"Men då behöver jag inte ta det en gång till. Bara du vet att om du bryter kontraktet så blir du av med datorn..."


Jag fattar det inte!! Jag har ju slutat att använda skype i skolan, och ändå så är dom på mig hela tiden... Fan för  IT-avdelningen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0