Enter password

När jag var tolv skrev jag ner initialerna på mig, min kompis och dom två killarna som vi gillade då, blandade allt så att det blev smidigt att skriva, bytte ut i mot 1 osv, och fick världens bästa lösenord.
Typ.
I alla fall om man jämför med det jag hade innan... (elijahwood)

Det skulle va intressant att veta vad folk har för lösen till olika saker. Vilka av alla man känner har sjukt genomtänkta lösenord och vilka har något så enkelt som sitt eget namn? Eller husdjurets namn?
En kille som heter Dave Kleiman har listat dom 500 sämsta lösenorden i hans bok Perfect Password: Selection, Protection, Authentication.

Några fina:
(klicka på bilden för att se fler)
zzzzzz
computer
password
cumshot
qwerty
bigdog
123456
bond007
melissa
b00bs



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0