Helvetesladdare

Är ute och fotar. Jag ser på en gång att bilderna kan bli riktigt bra, hösten är en snygg årstid även när löven ramlat av träden.

Helvete.

Batteriikonen börjar blinka och visar som med ett hånfullt leende att nu är det slut på det roliga.
Med några få bilder på minneskortet går jag in för att kunna ladda batteriet. Bara en stund så att jag hinner ta några bilder till innan det blir för mörkt.
Hittar inte laddaren där den brukar vara.
Inte heller där den inte brukar vara.
Den finns inte någonstans och jag försöker komma på alla ställen där jag varit med laddaren. Det kan ju inte vara så många.

Eller?

Jag hör av mig till några vänner och ingen har sett den. Letar i hela huset, även på de mest ologiska ställena.

Ingenting.

Kollar tillslut vad det skulle kosta att ta hem en ny. Femhundrasextionio kronor på expert.
Inser min begränsning, jag är arbetslös.

Fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0