En fet turné

Efter romme upplevde jag en biltur jag sent kommer att glömma. Sabrina har genomfört sitt teoriprov, haft sin uppkörning och fått den lilla papperslappen som intygar att hon får köra bil. Bra kämpat!
Jag ringde henne efter Romme, och vi bestämde att vi skulle åka och fika. Eftersom hon fått låna sin mammas bil så hämtade hon mig, och jag fixade en CD till henne som hon ska ha i bilen. Man kan inte köra bil utan ett bra soundtrack. För Sabrina är det inte ett problem längre, hon har både körkort och soundtrack.

När jag satte mig i bilen var hon väldigt glad. Sen sa hon att hon gjort en Sanne, alltså att hon klämt tummen i bildörren och visar glatt upp ett litet paket på högerhanden. Första stoppet på vår turné blev Torsångs Café. Där köpte vi oss en liten kak-buffé. Men innan vi ätit upp allt vi köpt fick vi lov att packa ihop våra kakor i en papperspåse. Sabrina hade värkar i sin tumme och var i stort behov av en värktablett.
Eftersom de inte hade några sådana på Torsångs Café fick vi åka hem till min morbror som bor där i närheten. Smärta och Sabrina är ingen bra kombination, men jag tycker om henne ändå - fast hon blir lite ilsken. Hon fick sin värktablett, humöret vände och turnén fortsatte. Vi åkte till Max för att göra ett premiäråk i deras drive in.




Efter vårt premiäråket var vi två supreme-mål rikare och några kronor fattigare. Sen kom problemet "var i helvete ska vi äta någonstans?!". Vi snurrade runt i borlänges rondeller och hamnade tillslut på parkeringen vid sportfältet. Ett riktigt fint ställe att äta på faktiskt. Efter stripsen, ett antal skratt, konstiga miner, "Tio sätt att...", hamburgare och kakor så skjutsade hon hem mig till Gruckel igen.
Tack för en trevlig åktur, jag längtar redan efter uppföljaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0