Det är över nu...

Nu har halva januari gått och jag tänkte att det kanske skulle vara bra att dra igenom en summering av 2008...

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag såg 15 operationer under min praktik på Ålands Centralsjukhus. Nu har jag rätt bra koll på hur vi människor ser ut på insidan.

Höll du några av dina nyårslöften?
Gav väl inga löften direkt men gick ut ganska hårt med att 2008 skulle bli det bästa året i mitt liv so far. Det löftet höll faktiskt förvånansvärt bra.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej

Vilka länder besökte du?
Sverige, Finland (praktik), Finland igen (RockOff festivalen)

Är det något du saknat år 2008 som du vill ha år 2009?

Mer tid över till roliga saker kanske?

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas och varför?

20 juni - midsommarafton. Dagen då jag, Nöffen, Palle, Emma och Amanda grundade begreppet "gänget" och festade till kl 8 på morgonen dagen efter. Oförglömligt och väldigt intressant!

Vad var din största framgång 2008?
Vet inte riktigt. Men jag har fått löneförhöjning som drill instruktör. Det räknas väl som en framgång? Och så har jag lärt mig spela 4 takter av en låt på gitarr...

Största misstaget?

Kan inte komma på något faktiskt...

Har du varit sjuk eller skadat dig?

Ja jag har väl varit sjuk till och från hela året. I början var jag deprimerad som aldrig förr men det gick ju över som tur var. Sen var det feber då och då och avslutningsvis en rejäl förkylning nu i december.

Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder eller bensin skulle jag gissa på...

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Minns inte något riktigt hallelujamoment.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

I början var jag defenitivt ledsnare än något annat år jag levt. Men i mitten och mot slutet har jag nog aldrig varit gladare. Man måste nog ha det riktigt jävligt ett tag för att sedan kunna må riktigt bra...

Vad önskar du att du gjort mer?
Upplevt en massa saker, och tagit bättre hand om mig själv.

Hur tillbringade du julen?

På julafton var jag hemma med släkten. Juldagen spenderades först tillsammans med en massa Sabinare och sedan med Sara, Nöffen och Amanda på S2. Hej och hå! Roligt var det!

Hur firade du in det nya året?
Med Middag, fylleplump och Wii i Söpnarby.
Med fest i Årby med inslag av gråtande kompisar på toaletten.
Med ett svinkallt tolvslag eftersom jag tappat bort min jacka.
Med lite campfire känsla när vi kom tillbaka till Söpnarby igen.
Med ett insomnande under granen medan alla andra gick och sov på bekvämare platser.
Med en väckning efter nån timme av någon som just kom hem.
Och slutligen inleddes 2009 med en behövlig sovmorgon.
Tack till alla som var med för en underbart rolig kväll!

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Ja, eller hata är väl att ta i, men jag försöker låta bli...

Bästa boken du läste i år?

11 minuter av Paulo Coelho

Största musikaliska upptäckten?

Skulle nog säga Thåström. Har inte lyssnat på honom förut, men han är helt okej. Faktiskt.

Något du önskade dig i julklapp och fick?
En symaskin!

Något du önskade dig men inte fick?
Helikopter, haha

Årets bästa film?

Utan tvekan Across the Universe! Den utspelar sig under Vietnamkriget och innehåller många av Beatles låtar. Har du inte sett den så måste du se den. Den är fantastisk!

Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Enligt min kalender var jag i skolan, hade drillträning med A-gruppen och kollade på film med familjen.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Nej jag tror faktiskt inte det. Det här året får nog 9 av 10, så det kan ju inte bli så väldans mycket bättre.

Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Stilfull kanske? Nej vad är det för fråga. Jag vet faktiskt inte... You decide.

Vad fick dig att må bra?
Att umgås med gänget. Bättre än man mår då kan man nog inte må...

Vilken politisk debatt engagerade dig mest?

Kan inte komma ihåg någon speciell, men valet i USA har man väl funderat lite på...

De bästa nya människorna du träffade?

Nöffen och Palle!

En värdefull läxa du lärt dig i år?

Man måste ta det lugnt ibland, annars kan det sluta riktigt illa.

Gott nytt 2009!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men TACK! Äntligen kom det ett nytt inlägg :D

2009-01-19 @ 17:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0