Konsert i globen, ridtur i skogen, och disk på krogen...

I fredags åkte jag, mamma, Klas och Katta ner till Stockholm och såg Stevie Wonder. Jag brukar inte lyssna på honom så ofta, men han var väldigt bra live. Konserten får en fyra av fem möjliga.
Åkte direkt från Stockholm till S2 för att kolla på Astral Doors. Jag har hört från rätt många att dom ska vara bra live, men det hördes inte i fredags... Dom spelade inte jättebra, men mest berodde det på att de hade dåligt ljud.
Efter att de spelat åkte jag, Nöffen och Victor hem till Masa och blev bjudna på fylld kyckling och pasta. Eller ja... Victor hann somna innan maten var klar, så han blev utan. Det gick helt enkelt inte att väcka honom.

På lördagen åkte jag till Bispberg och red med Sabrina. Det var hur kul som helst, så det måste vi göra om! Jag var ganska duktig faktiskt, men det var nog mest tack vare att Sabrina är så bra på att instruera. Jag lyckades till och med galoppera en sväng (något jag aldrig någonsin trodde att jag skulle våga göra). Jag fick se hennes nya kamera också - den är riktigt cool!
Var en sväng på Kalles kräftskiva i Söpnarby innan jag skulle jobba. Det var riktigt trevligt, och jag fick lära mig hur man äter kräftor. Emma fick en som såg riktigt arg ut. Det kändes ju inte direkt som att disken lockade, men 21:45 påbörjade jag min cykeltur till Bolanche. Jag hade inte diskat där sedan maj, så det kändes lite ovant... Men vi klarade det fint tillslut.
Jag kom tillbaka till Söpnarby runt 3:45, och det första jag hörde var Emma och Kerrsann som bråkade om en baguette i köket. Emma satt i hörnet under kaffekokaren med en röd filt omkring sig och såg helt förstörd ut. Nöffen berättade att de hållt på sådär hela kvällen, och jag blev inte förvånad. Vi gick ner och kollade på några avsnitt Segemyhr. Kalle hade somnat på soffan, och Victor somnade inte långt efteråt. Emma och Nöffen intog varsin fåtölj, och jag hamnade längst ut på kanten av soffan (som alltså redan var nästan fullsatt). Emma somnade ett tag, och Nöffen frågade om jag också var trött. 'Nej jag är riktigt pigg faktiskt' svarar jag och menar det faktiskt. Jag kände mig helt på topp. Någon minut senare vaknade Emma, och hon och Nöffen gick iväg för att borsta tänderna. När de kom tilbaka hade jag också somnat, så jag var inte riktigt lika pigg som jag trodde...

Söndagen var väldigt lugn. Det började med en frukost ute i solen. Sedan var jag, Emma, Nöffen och Amanda iväg och kollade på Palanders fotbollsmatch. Dagen avslutades med ett besök på Bakfickan. En riktigt rolig helg faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0