Back in action!

Det blev inget femårsjubileus-oktoberfestande-med-Emma igår i alla fall. Johan ringde mig och förklarade att han inte kunde jobba eftersom han hade feber, så det blev till att dra på sig oktoberklänningen igen och jobba i tältet. Det var helt okej ändå faktiskt, men jag har lite dåligt samvete för att ha ställt in mina och Emmas planer. Det brukar alltid bli så, och jag vet inte riktigt varför...

Det finns vissa likheter mellan att gå natur och att göra lumpen. I alla fall om man jämför mig och Kalle... I början var man väldigt motiverad och tänkte att det kommer att bli asbra, men sedan sjönk motivationen mer och mer, och nu är man kvar bara för att man helt enkelt är väldigt envis och inte vill ge upp. Innan vi började jobba var vi och fikade på Metropol. Det var trevligt :)



Jag jobbade med Nöffen också, och jag måste säga att vi var väldigt bra på att hålla rent. I alla fall fram till sista timmen, då det blev lite svårt att komma fram med backarna... När vi sen skulle köra ölsejdlarna från tältet upp till disken på Bolanche kom det fram några killar till oss och frågade om dom inte fick dricka ur ölen som fanns kvar i dem. När vi sa att det inte var så smart att dricka slattarna frågade en av killarna om han i alla fall kunde få köpa en halvfull sejdel för 20 kronor.
En annan kille frågade 'Tycker du att jag är äcklig om jag dricker det här?'. Jag tittade först på honom och sedan på sejdeln han höll i. Färgen på vätskan inuti såg väldigt suspekt ut, inte riktigt som öl borde se ut... 'Ja, det skulle jag nog tycka' svarade jag. Han såg förvånat på mig och utbrast 'Men det är ju bara helt vanlig öl ju! Hur kan det vara äckligt?'
'Det är nog inte bara öl där i' fyllde Nöffen i. 'Men vadå, det är inte piss i va?' frågade killen och tittade på sejdeln.
'Nej det tror jag inte...' sa jag, och innan jag hann säga något mer säger killen 'Men då är det ju bara öl, då kan jag ju ta den här!'
'Nja... alltså jag skulle inte dricka den där ändå. Det är nog en blandning av både cider, öl, jäger och lite annat'. Han kollade på mig med en besviken min. 'Ja usch! Det kanske är snus och allt möjligt i den... Jag skulle nog vara rätt äcklig om jag drack det här'
Damn right you are! Tänkte jag...

Summa sumarum: Det blev en helt okej lördag trots lite ändrade planer. Förlåt Emma, men nästa år lovar jag att vi ska gå på oktoberfest tillsammans. Om vi så ska jobba ihop haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0