Vad är väl en dag på jobbet?

Jobbade på Oktoberfesten igår, och så här såg det ut haha! Det var skapligt mycket folk, och alla var glada. Jag fick inte bara gå runt och plocka flaskor den här gången, utan jag fick stå i baren på V.I.P-hyllan en sväng också. Fast det där med att stå i baren är nog inte riktigt min grej... Det är inte Svenne Rubins heller konstaterade jag när de stod där på scenen och spelade. Men Farbror Fläsk körde ett set också, vilket är mer vad jag gillar. I alla fall Panama, The wall och Sweet child of mine.
MMSDet kom fram en fotograf till baren precis när jag kom dit, och hon tog kort på mig och två andra som jobbade. 'Kul med vimmelbilder' tänkte jag, men när hon tagit korten frågade hon efter våra namn och jag förstod att hon var från en tidning... Fan! Hehe.

Jag träffade en del folk som jag känner, vilket alltid är trevligt. Nästan alla skrattade åt min übersnygga heidi klänning, och jag förstår dem. Det jobbiga med den var att den hela tiden åkte upp, men det får man väl bjuda på när det helt enkelt inte fanns någon annan modell av klänningen.
Ikväll ska jag dit igen, fast inte för att jobba. Farbror Fläsk ska spela hela kvällen, så jag kanske går upp och kör ett par låtar... Det gjorde jag förra året, och det var riktigt kul faktiskt. Emma ska med också. Det börjar ju bli tradition skulle man kunna säga. Jag tror att vi varit på varenda Oktoberfest sedan fyra år tillbaka. Så nu blir det femårsjubileum för vårt Oktoberfestande.

Glad oktober på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0