Kulturvecka?

Jag känner att jag är inne i en period av kulturella happenings om man nu kan uttrycka det så...

Förra söndagen var jag till den kungliga huvudstaden och såg Hamlet på Dramaten. Det var en del av kursen Scenisk Gestaltning, och jag är såå glad att jag fick se den igen. Den är ruskigt bra, speciellt nu när man läst manuset innan och hade lite koll på handlingen och alla personer. Musiken som var med är också helt underbar! Det är nästan så att jag funderar på att se den igen haha.



Dagen efter det gick jag på Jazzklubben och såg Silverpennies, också riktigt bra. Deras musik, fripop som de kallar det, är sjukt speciell och jag älskar den! Om du också vill uppleva den här musiken kan du komma till Café Caoz den 13 november kl 18. Du kommer inte att ångra dig!

Två dagar senare såg jag L.A. Guns på S2. De hade rätt dåligt ljud och spelade kanske inte jättebra. Trummisen var okej, basisten också, men i helhet tycker jag nog att de var rätt dåliga även om det var kul att se...

På lördagen var jag på vernissage, som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Tror faktiskt att jag ska börja måla lite oftare. Det är ju himla roligt faktiskt, även om jag kanse inte är värsta konstnären.

På söndagen var jag, Emelie och Linda på ett möte om ett dansprojekt vi ska göra tillsammans med några musiker från musikskolan. De ska spela olika musikstilar, och vi ska dansa de olika stilarna. Bland annat kommer det att bli riverdance, step, hip-hop/funk, charleston, slowfox, bugg och twist. Vi ska inte göra allt, en kille från Mora (som var gryyyymt duktig!) ska göra hio-hop/funk delen, och Stora Tuna Folkdansgille står för bugg, twist och riverdance. Det ska bli riktigt kul att se resultatet om en månad när vi ska visa upp det.

Igår jobbade jag i baren på Jazzklubben då Temple of Groove spelade. Ett hopplock av lite olika musiker från Borlänge. Thomas Alm, Pierre Swärd, Mikael Winroth, Peter Holmstedt, och Johan Sjöström. De var helt okej faktiskt.

Mera kulturgrejer blir det framöver. Bl.a. The Hellacopters, FAME, och Johnossi. Är det någon som har något tips på fler grejer som man borde se/göra/uppleva/höra?



Kommentarer
Postat av: sabrina

När jag sjunger i duschen - DET är en riktig upplevelse!

Nej, men jag ska med på Johnossi, woho :D Sluta vara så duktig på att göra snygga inlägg. Jag blir avis.

2008-10-14 @ 10:27:53
URL: http://katainen.blogg.se/
Postat av: Dannyboy

Nej jag har inga kommentarer av vad du mer borde se, men faktiskt vill jag kommentera det du skrev om du skulle ta upp målningen. Det tycker jag verkligen du ska göra :) du är duktig och begåvad! vi kanske ska börja rita tillsammans igen som vi gjorde någon gång?

2008-10-14 @ 12:16:26
URL: http://dannyboyslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0