Dagens ljusa stund... eller något åt det hållet

Nu har jag inte skrivit på väldigt länge, så nu när jag ändå sitter vid datorn ska jag passa på att citera mig själv. Egocentrisk? Nja det kan jag väl inte påstå, men jag tror att jag hade något av en ljus stund just då... Texten är från ett mail jag skrev idag:

"Det är lite svårt att säga allt man tycker och tänker.
Du har väl antagligen märkt att det är lättare att läsa upp jobbiga saker från sin dagbok än att spontant plocka de där grejerna från själen och berätta dem rakt ut. Allt kan kännas lättare och enklare om man går efter ett manus. Ett skrivet manus. Ett där man kan läsa vad man ska säga, vad man ska tycka, vad man ska göra, vad man ska inse, och framför allt: ett där man kan läsa och få reda på vad som händer efter att man gjort allt det där... Men vad finns det för vits då med att leva? Egentligen alltså... Om du redan vet allt skulle ju inget längre vara lika roligt. Vad skulle då finnas kvar att upptäcka?
Aaah vad djupt det känns som att det här blev, men du fattar kanske poängen. Försök att vara positiv till att inte hålla dig till manuset hela tiden. Det ger så mycket mer i längden.
Som vanligt har Osho Zen rätt angående i princip allt, och här är ett av mina favorit citat från den kortleken;

"
Osäkerhet är det enda sättet att växa, att stå ansikte mot ansikte
med faran, är det enda sättet att växa, att anta det okändas utmaning
är det enda sättet att växa.
"

Om man tänker efter... Hur farligt kan det egentligen vara att låta sig själv växa?
"


I övrigt är jag super glad. Jag har ingen aning om varför, men det måste man ju inte alltid veta. Eller?

Kommentarer
Postat av: sabrina

Världens bästa mail! Mitt mail var ganska poetiskt tyckte jag ;) Dock inget man publicerar kanske, haha.

2008-11-21 @ 20:04:31
URL: http://katainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0