Update

Det känns som att man kanske skulle ta och skriva något i den här ödelagda stackars bloggen...

En liten uppdatering över vad som hänt senaste veckorna skulle kanske vara behövligt... Det är en hel del faktiskt :)



The Blues brothers, och vännen som blev full på riktigt

En lördag i slutet av maj hamnade jag och Emma på en filmmaskerad i Falun. Tillsammans med Lotta på Bråkmakargatan, Prinsessan på ärten, Pelle Svanslös, Maja Gräddnos och Jules (Den coola negern från Pulp Fiction) åkte vi till pumphuset. Vi kom klädda som två stycken ur The Blues Brothers, för att det helt enkelt var enklast så. På plats träffade vi en massa coola huvudrollsinnehavare, biroller och statister.
Det var en väldigt rolig kväll - tack till er som var där! :)

Sanne och Emma


"Okej, jag måste bli full - NU!"
...hon vet i alla fall vad hon vill...





Spanien är ett land där man dansar tango

Sista veckan i maj lyfte 4 tjejer från den svenska marken och hamnade efter några timmar i Spanien. Jag, Amanda, Roxy och Lollo hade äntligen nått vårt mål med "Spanska steg 4"-kursen. Efter ett helt år av kakförsäljning, NewBody beställningar och lax säljande kom vi äntligen fram. Det kändes helt underbart :D
Sola, bada, fylle-plumpa, laga mat och slappa var väl vad som dagligen stod på schemat. Vi åkte även en sväng till Benidorm - "europas Manhattan". Det var coolt :)
En vecka var vi där, och sjukt kul hade vi (även om jag förlorade varenda spel vi spelade haha)!




En kille vid namn Lenny, en picnic och publikens jubel

När alla borlänge och säters gymnasieelever hade skolavslutning passade jag och Emma på att åka så långt därifrån det bara går. Vi tog tåget ner till Helsingborg (okej, man kan komma ännu längre... Men för två studerande är det inte lätt att få ihop pengar till längre resor haha). Där fick vi bo hos Emmas "nyfunna" släktingar, och vi såg Lenny Kravitz i Sofieros slottspark. Det var det mysigaste jag någonsin varit med om! Flera tusen personer satt och hade picnic medan förbandet (Eric Gadd) spelade, och sedan när det var dax för Lenny gick alla fram till scenen. As GRYMT!!





Båten sjösattes

Efter en morgons slit och släp var den färdig att lägga i... Några dagar senare drog jag, Sabrina, Linn och Emma iväg till prästö och grillade. Det var mysigt, och det måste göras om! :)


Sabrina och Emma ;D The grill mastah :)


Keks och korv till alla!



Godkänd på kurs!

Jag och några till som drillar for ner till Kalmar på drillkurs. Jag och Emelie har nu avverkat drilledarutbildning steg 1 enligt världsförbunds bla bla bla bla bla..... Känns bra i alla fall. Fan va bra vi är! :D





Båtresa, en stulen hamburgare, Malibu, ocn en seg promenad

För någon vecka sedan var det midsommarafton. Hej och hå! Vi hann med en hel del faktiskt... Vi var i Söpnarby, vi åkte båt, vi grillade, vi drack, vi åkte mer båt, vi dansade, vi grillade en gång till, vi dansade ännu mer, någon badade, någon somnade, någon fick spyor på byxorna, någon fick en hamburgare stulen, någon var lite dragen, någon var väldigt dragen, och ja... listan är lång hehe. Vid 8 på morgonen fick vi även lite sömn. Tack Emma, Nöffen, Amanda, Adam, Kalle, Sabrina, Mariella och alla som jag nu har glömt att nämna!
Det var lätt den roligaste midsommarn hittills :D






Peace and Love veckan i all ära!

Det var lätt den roligaste festivalen i mitt liv! Lite drygt kändes det kanske när man kl 6 på morgonen infann sig på bolanche med ett moppskaft i handen, men det gick ju vägen tillslut. Alla överlevde, och alla är vänner.
Som det stod i så många sms jag fick:

"Fred och Kärlek till alla!"



Då jag inte har några bilder att erbjuda kanske det får lov att vara en donut?



Lev i nuet

Jag har senaste dagarna pratat väldigt mycket med Sabrina. Det är jag glad för :) Vi måste ta våran picnic snart också. Du, jag, en filt, något att äta, något att dricka och fin utsikt. Det är vad vi ska ha! Och en kväll på "balkongen" ;)
Nu jäklar ska vi fixa allt det där som vi måste få fixat.

Tack till Emma också. Du vet nog varför ;)


Nu blir det tack och godnatt! :)





Följ min blogg med bloggkoll

Kommentarer
Postat av: kvalstret

Åh herre min JESUS det var inte lite du hade att berätta. Och så har du designat din blogg också, APSNYGGT :D Och fint upplägg på allt. Va glad jag blir, och va glad jag blir över att vi pratat mycket, umgåtts mer (men inte tillräckligt mycket!). Mera Sanne? JA tack.

2008-07-03 @ 12:04:47
URL: http://katainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0