Egen blogg, SM i drill och en massa plugg!

Nu har man då alltså skapat sig en blogg. Det är här som svenska folket kommer att kunna läsa om mitt liv i fortsättningen.



Jag har idag konstaterat att mitt undermedvetna talar om för mej att jag inte ska vakna av väckarklockan dom dagar som vi har prov. Detta har nu hänt tre gånger:
-Ekologi provet
-Nationella engelska provet
- Matte provet
När jag väl vaknar så känns det som att jag inte har sovit på flera dygn. Nog för att jag brukar vara morgontrött, men det här kan inte vara normalt! Överväger att köpa en ny väckarklocka...



Borås - En stad som väcker en massa hemska minnen...
- Minnen av en svensk drillpojke vid namn Tomas som var smått divig, gjorde konstiga miner och som var inni helvete duktig på att drilla...
-Minnen av att ha sån träningsvärk i hela kroppen att man helst bara vill gå och dö...
- Minnen av en fransk landslagstränare som utbrast "Push the baton! Higher! Faster! Push the baton!" på en sån där underbart fransk engelska...
- Minnen av samma fransman, skrattandes bakom oss när vi skulle stretcha...
- Minnen av att ALDRIG vilja åka tillbaka till Borås igen...

I helgen var alla drill ledare (jag, Johanna, Matilda, Malin, Karin, Emelie, Klara, Linnéa och Linda) ner till underbara Borås och kollade på SM i Drill. Det var hur fränt som helst! Alla som var med och tävlade har blivit jätte duktiga. Grymt duktiga. Sjukt duktiga! Vi i Borlänge måste nog träna lite hårdare om vi vill nå upp till samma nivå, hehe. Men "att vilja är att kunna"!

På lunchen så gick jag, Karin, Emelie, Linnéa och Malin till stan. Där köpte jag en ny mascara och en eyeliner från Clinique. Med Linnéa som smakråd hittade Malin en klänning och ett par skor att ha till studenten. När vi gick tillbaka till Boråshallen (där tävlingen var) hade alla köpt minst en grej.

När tävlingarna var slut för den dagen så checkade vi in på hotellet (First Hotel). Hungriga som vi var bestämde vi oss för att vi skulle träffas i repan efter ca 40 minuter så att alla som ville skulle hinna duscha. Jag, Karin & Johanna bodde i samma rum, och när vi kom upp på rummet (407) så slockanade alla tre på sängen respektive soffan. Vi vaknade efter ca 40 minuter av att Johannas mobil ringer. Hon tröck bort samtalet. Det ringde igen, och då började hon förstå att det var dom andra som undrade vart vi tagit vägen. Vi gick ner till repan, nyvakna och allmänt sega, och begav oss iväg till en grekisk restaurang för att äntligen få käka. Det var hur gott som helst!

När vi kom tillbaka till hotellet så var det dax för mej och några till att leta reda på en ismaskin. Vi började sökandet på nionde våningen. Där fanns ingen. Åttonde våningen - samma sak. Sjunde våningen (våran våning) - ingen ismaskin. När vi kom till sjätte våningen träffade vi en lustig figur...
Vi sprang i korridoren. En dörr öppnades bakom oss och en arg röst hördes:
"Ni ska inte springa i korrrridoren flickorr!".
 Åh nej! Nu är det väl någon som ska hålla föredrag om att det ska vara tyst i korridoren på ett hotel...
"Ni kan ju ramla och slå er!" sa samma röst fast mycket snällare
Vi vände oss om och där stod *tam ta da tam* Stålmannen! Han skulle antagligen till en maskerad, för senare på kvällen så såg vi två som var utklädda nere på gatan. En ninja turtle och en mexikan.

På morgonen käkade vi hotel frukost. Jag ÄLSKAR hotelfrukost! Det var jätte gott!
Efter frukosten så checkade vi ut och drog bort mot Boråshallen igen för att se finalerna. Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen: dom var grymt duktiga!

Efter 40 minuter tåg, tågbyte, några timmar till, tågbyte och ytterligare några timmar på tåget så var man hemma igen. Det första jag gjorde när jag kom innanför dörren var att leta reda på min drillstav och prova en massa grejer jag sett på SM. Svårt men kul.



Idag så har jag pluggat och varit på drillträning. Känns som att pluggandet aldrig tar slut!
Detta är vad jag har att göra nu:

-Skriva en uppsats om Christina Aguilera (på SPANSKA!)
- Skriva klart min labbrapport i biologi (vi har odlat gräs)
- Skriva klart en annan labbrapport i biologi
- Skriva en påhittad artikel på engelska
- Skriva en la labbrapport i fysik
- Skriva ett hälsoarbete till idrotten

Skulle kännas bättre om jag kunde skylla på någon annan, men jag får skylla mej själv som inte tog tag i det här tidigare!



Det var allt för idag! Väldigt mycket egentligen, men du behöver ju inte läsa allt om du inte vill. Eller är det kanske redan försent?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0